Thursday, June 25, 2009

blaja bahasa mlayu... tag kengkawan...

1. Bekas kekasih saya adalah :
-> bekas makanan???

2. Saya sedang mendengar :
-> kipas angin yg bputar tp masih rasa kepanasan...

3. Mungkin saya patut:
->membuka pendingin hawa?? tapi nak gi main wii... so takpelah

4. Saya suka :
->berangan2 sambil memikirkan masalah dunia

5.Sahabat-sahabat baik saya :
-> semua yg pernah baik dgn saya ketika bergelar sahabat

6.Saya tak paham :
->cinta??

7.Saya kehilangan :
-> diri saya

8.Ramai yang berkata :
-> saya jahat... ke ombak jahat??

9.Makna nama saya :
-> cahaya kelembutan... tapi ramai org suruh ubah nama tu

10.Cinta itu adalah :
-> DIA

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
-> menanti dan terus menanti...

12.Saya akan cuba :
-> menjadi anak yg baik... *wink2*

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
-> boleh fikir english sahaja... so takleh jawab kat sini

14.Telefon bimbit saya :
-> yang ini tlh tersalah tempat tempat mengecas bateri.. so dah dua hari tak buka... nak guna handphone lain sayang =)) ada benda2 yg akan terhilang nanti

15.Bila saya terjaga dari tidur :
-> bermakna saya dah tak tidur

16.Saya paling meluat apabila :
-> orang yg takde adab sopan/ saya terpaksa berbuat keputusan yg diluar kemampuan saya... misalnya nak g temuduga atau tak... huhu saya juga meluat dengan mereka yg tak paham bahasa... tak kiralah bahasa apa2 pun

17.Pesta/Parti adalah :
-> ok kalau tak terlebih dan melebih

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
->kura2 dalam perahu....pura2 tak tahu

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
-> 17... tingkatan 5 adalah umur paling menyeronokkan dan juga 2007 n 2008 saya di ireland ngan sahabat2 yg baik hati

20.Hari ini :
-> saya g stesen petronas pelancaran transformers... dan mungkin ke wayang?

21.Malam ini saya akan :
-> nak g tgk wayang =(

22.Esok pula saya akan :
-> tak mau pikir sbb rutin hidup saya sama dan membosankan

23.Saya betul-betul inginkan :
-> DIA? kejayan dan pekerjaan yg saya bahagia didalamnya

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
-> kedut2 tua mula kelihatan... wakaka

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
-> pusat membeli-belah

26.Makanan Barat atau Jepun :
-> sushi sedap... barat?? sedap juga... 2-2 boleh???

27.Bilik yang terang atau gelap:
-> tido semestinya gelap..... baca buku terang atas kepala ada lampu

28.Makanan segera adalah :
-> tak baik dimakan tapi kita tak mampu hindarinya

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
-> terima kasih yer pakcik(in english)

30.Siapa yang anda nak Tag?
-> saya jarang mengetag... so sesapa yg nak buat sbb takde keje

ps: baru tau betapa teruknya bahasa melayu daku....

3 comments:

hh said...

hola!

herm.. nco jahat? apa kes? haiyoo.. never underestimate yourself... akaknye baik maaa..

huhu.. transformers? best2!! huhuh

nama cahaya kelembutan? tak yah tukar nama.. nco mmg pun lemah lembut, cumanya masih tersembunyi di dalam diri...

ok ah... take care! and try to make orang yang tak faham bahasa, faham bahasa.. huhuhu

daaa (^~^)/

nur liyana che osman said...

sesungguhnya kamu mmbuatkan daku lbh merindui kamu wahai cek hh... hahhaa
dan saya mmg jahat ler... tapi baik.. hahhaa ok...

adlilhafiz said...

NCO?